Sunday 29 January 2012

My 3rd Baking Class

Hari ni class ke-3 aku.. partner aku kali ni yang 1st day class tu.. Hari ni dia macam ok la plak.. banyak je cakap.. aku lak yang terkejut.. minah ni ade split identity ke?? ehehehe.. atau aku misinterpret dia.. hai entah.. after all today gonna be her last class, so ape salah nyer bersangka baik kan.. berkawan biar seribu.. bemusuh jangan sekali.. betul ke??..

Okla class kali ni kiteorang blajar buat Genoise with Ganache filling & Lemon Chiffon Cake with Lemon Curd.. cake 1st tu senang sikit, ingredient pun simple je.. cuma 2nd cake tu kena extra careful sikit.. Macam sifu aku cakap kena fold with TLC.. hehehehe.. macam2 kan..

Macam biasa, aku sampai on time.. bukan nak gi class awal.. bukan nak prepare barang awal2.. ish ish ish.. selalu macam tu.. tu la pasal ade orang tu selalu marah kat aku.. hehehhe.. Selalu nye lepas aku balik dari class Tok Mak ade.. tapi semalam Tok Mak dah balik kampung so tak dapat la dia merasa.. Selalunye Tok Mak juga la yang jadi commentar cake2 aku.. Sedap ke tidak.. takpe la nanti aku balik sana aku test skill aku ehh.. 

Si kenit2 ni suka la plak lemon chiffon cake tu.. From the whole cake tinggal 1/4 je.. hana & adam makan banyak skali.. maybe because of the texture so soft, tu yang sedap kot and kena selera tekak diaorang.. yang cake 1 lagi tu baru 1/4 je potong.. itu pun hana yang makan.. kenit2 lain lom rasa lagi.. Esok2 la bagi diaorang rasa... Seronok la plak bila diaorang yang makan cake aku tu cakap sedap.. kembang i sana sini ok... hehehehe ..okla sampai sini dulu la.. esok2 sambung lagi k.. nite2..

Lemon Chiffon with Lemon Curb 

p/s: teka teki: kaki siapa kah yang terdapat dalam gambar di atas??

Genoise with Ganche Filling

No comments:

Post a Comment