Wednesday 18 January 2012

Lunch by Tok Mak..

Wahhh lunch hari ni special.. Sumenye hasil air tangan tok mak... 
Aku hanya dok tolong menumis aje.. 
Since last week lagi tok mak dok cakap nak wat nasi impit..
hari2 dok pesan kat aku suruh beli nasi impit segera..
Tapi aku kan sibuk ngan class, at last aunty aku yang beli...
Rasa macam raya la plak hari ni... 

 Nasi impit dah siap.. ni assistant tok mak a.k.a bibik yang rebus..
lembik sikit sebab asst. tu tak menyabar2 

Wah kuah lodeh.. serius sedap!!.. 

Kari daging ni aku tolong tok mak tumis..
tok mak lebih terror daripada master chef!! 
main campak2 je.. jeng jeng jeng, dah siap...

Sambal kacang ni aku gak tolong tumis je..
bahan2 disediakan oleh assistant tok mak aka bibik..

Ape2 pun tq tok mak for the food today..
My tok mak is the best tok mak in the world...
to my aunty yang berada jauh di perantauan especially mak ida.. 
tak lupa juga my aunty yang bekerja di tengah2 bandar KL (aunty nocha)..
Pakcik nuar yang tengah keje tu...
ha wat cucu2 tok mak yang lain especially pia, awe, lala + lain2
harap2 dapat bersabar dan jangan jealous2..
lain kali bila tok mak wat lagi i call u orang ye..

buat aku, aunty nomah + kenit2..
kita makan puas2 ye...

No comments:

Post a Comment