Monday 16 January 2012

Tabiat or tebiat 2012

Sejak masuk 2012 ni macam tabiat2 muncul... (tak lah its happen since last year lagi, saja gedik nak tambah entry)..

1. Tidur lewat 
aku tidur tersangat2 la lewat.. Selalunya 3 or 4 pagi.. ada juga x pernah tido langsung.. dulu time2 aku workaholic.. senang je nak tdo.. skrg ni bila dah jadi self employed-holic ni susah plak nak tdo... korang kalo ade petua camner nak bagi tidur awal, kongsi la yer..


2. Bangun lambat
Sememangnye la kan, kalo dah tido tu lewat of course la bangunnye pun lambat.. ini la     bahananye tidur lambat. ini kena ubah.. saat ini tika ini (sambil memblogging) aku berazam untuk ubah tabiat ku yang 1 ni (dan juga tabiat no 1 tu)... kesian kat suara2 yang slalu atau terpaksa  kejut aku bangun pagi2 nanti...

3. Mandi sehari sekali..
Ini juga bahana daripada tabiat no 1 & 2.. ish2 ape nak jadi la mandi sehari sekali.. tapi ok juga la kan daripada mandi sekali sekala.. hehehe.. takpe2 pas ni kan dah berazam nak tido awal, bangun awal so mandi pun leh berkali2 kan..

4. Running Man & Korean Drama fever
ini kes lagi kronik dan juga salah satu sebab musabab kenapa aku slalu tido lewat.. tu la aku dah cakap jangan suruh aku tengok tv show & citer2 macam ni, kan dah sangkut.. bila dah sangkut tu keje asyik nak mendownload.. bila dah mendownload tu, dok ngadap la selagi tak abis episode.. pernah tak tidur gara2 nak abiskan 20 episode drama sekali gus..

5. Memblogging
Ni ha kes terbaru sekali la.. orang ada blog, aku pun nak ade blog.. orang nak blog pasal kisah hidup dia, aku pun nak wat mende sama.. tengok blog orang cantik2, aku pun nak blog aku cantik juga... bila nak cantik kan blog tu, mula la blogwalking kat blog2 orang cari tutorial nak cantik kan blog.. dah tengok tutorial tu 1 hal tapi nak emphasize kan kat blog aku tu yang rasa macam nak giler... rasa macam paham tapi sebenarnyer tak paham.. bila tak paham tu yang berjam2 ngadap cik apple aku nih.. bila dah berjam2 tu tengok2 dah kul 4 or 5 pagi.. tido lewat lagi.. haish.. sadis.. sadis..


Banyak lagi tabiat2 pelik aku.. entry lain lak.. since sekarang pun dah kul 3 pagi, aku pun dah nampak bulan bintang jula juli tu, ada baik  lah aku masuk beradu.. kita sambung kali ok..


P/s: korang ingat tak entry aku pasal cengkerik oh cengkerik tu.. korang boleh klick http://garageoverflow.blogspot.com/2012/01/cengkerik-oh-cengkerik.html ..untuk pengetahuan korang si cengkerik tu telah pun aku bunuh dengan kejam. hahhahahaha.. puas hati aku, pasal   si makhluk tu la aku susah tido beberapa hari.. tamat sudah riwayat hidup ko..

No comments:

Post a Comment