Thursday 26 January 2012

Deko2 bersama PL & Kenit2 - Part 1

Deko2 bersama PL & kenit2, title cam gempak je kan tapi sebenarnya aku telah dipaksa rela oleh aunty aku untuk menghias @ deko buaian kat rumah dia.. Memandangkan dah berhari2 dia duk cakap bila nak buat.. bila nak buat.. so aku pun memanggil askar2 ku yang kenit2 untuk menolong.. tapi takde la menolong sangat lebih kepada mengacau ade la... yela ade je yang bising dia pun penat buat, anyway tq hana & huda..

Mula2 nak kena kikis dulu cat yang lama kat buaian tu.. guna kertas pasir.. kikis2 sampai cat lama tanggal
ni yang leceh... sebab berabuk2.. aku dah semput.. tapi part ni aku x buat banyak sebab tak tahan habuk.. yang buat banyak adalah hana & huda.. tq lagi hana & huda...

ni kertas pasir kalau korang tak tau..

Habis je proses kikis mengikis tu (kikis buai ye bukan kikis duit orang).. hehhehe.. dah bermula la proses conteng menconteng.. tak lak proses mengecat.. ini part yang best mengecat punya la penuh kasih sayang sampai tangan, muka & rambut pun kena chat.. macamana la tak kena sumer sebab banyak sangat tempat nak kena cat pastu yang ni buat bahagian bawah la.. ade yang mengecat bahagian atas la.. professional la katakan... dah habis cat, tangan, muka & rambut pun dah kena cat..nak basuh tak leh sebab takde thinner..
Dah kena lari gi Giant lak beli thinner... Mula nak cari thinner je tapi ade gak barang2 lain yang terjebak.. 


Ini la hasil cat dari professional2 yang tak bertauliah.. hehehhehe

Ini baru undercoat aje.. belum habis lagi.. ade finishing part yang belum siap.. itu part 2 la plak k.. by the way we had fun.. sebab bukan slalu wat keje mengecat ni.. ape2 pun tunggu la part tu nanti k.. aku nak bersiap2 nak gi KL sebab ade misi khas pulak.. nanti aku bgtau apa...

No comments:

Post a Comment