Monday 23 January 2012

My 2nd Baking Class

Last Sunday aku nyer 2nd baking class.. kali ni tak ramai.. cuma 5 orang saje.. almaklumlah kan cuti panjang sempena Chinese New Year.. Sure yang lain2 tu nak balik kampung ke, dah plan nak gi bercuti ke.. kan kan kan.. so yang bole datang tu hanyalah kami berlima saje..
Class kali ni, aku partner ngan orang lain lak.. ok je minah tu.. actually much better than minah on my 1st class tu... aku pun tak tau ape salah aku sebab dia macam nak tak nak je tegur aku.. maybe aku tak sama taraf or standard dia kot.. ahh peduli kan la.. yang penting aku gi kelas ni memang nak belajar.. 

Class start pukul 9.30 pagi tapi aku sampai pukul 10 pagi.. lewat 1/2 jam.. Tempat aku belajar cake tu dah call tanya aku datang ke tidak.. Kalo dah tido dekat2 4 pagi kan macam mana la nak bangun awal kan.. ape nak jadi la ngan aku nih... Class kali ni belajar wat Carrot cake with cream cheese frosting & Pumpkin spice with snow white buttercream icing.. kali ni cake yang berempah sumenyer.. Nama je berempah2 but the taste sedap... class hari tu quite simple sebab cake pun simple.. since that day falls on chinese new year eve so class pun express belaka.. sebab sifu aku ade sek fan sek fan.. makan busat.. so dalam pukul 1 lebih dah habis class.. 

 Carrot cake with cream cheese frosting

Pumpkin spice with snow white buttercream icing

No comments:

Post a Comment