Saturday 28 January 2012

Nasi Lemak oo nasi lemak...

hari tu aku gi beli breakfast.. so tanya la puak2 ni nak beli ape.. 
diaorang nak makan nasi lemak..
so ape lagi aku pun pegi la beli dengan berteman kan kenit2..
aku gi la seksyen 19 sebab teringin &
dah lama nak makan nasi lemak kat situ...
ok, sampai je tengok orang beratur panjang..
hati ku berkata2, jangan la habis.. tolong jangan la habis..
aku dah lama mengidam.. hehhehe
tengok2 lauk tinggal beberapa kerat ajer.. 
last2 aku beli 3 bungkus.. 
mak aiiii, mahal sungguh nasi lemak sekarang.. 
3 bungkus je dah berbelas2 hinggit..
lauk dah la ciput.. teruk betul orang meniaga sekarang..
asyik nak menganiaya pembeli ajer..

then aku gi lak gerai lain..
sebab kenit2 ni nak ayam goreng..
so kat gerai 1st tadi ayam goreng dah habis..
sampai gerai pakcik ni..
tengok je ayam goreng dia terus aku tak selera..
kalo aku tak selera, apatah lagi kenit2 tu..
so decide beli nasi lemak lauk telur goreng..
beli la 3 bungkus.. itu pun harga rm 6.
nasi lemak kosong sekarang rm 1.50..
mahal kan.. rasa tak la sesedap mana.. 
ish ish ish.. sadis tul la..

lepas tu aku melencong ke gerai depan CIAST..
nampak orang beratur panjang..
tapi bila aku dah beratur..
terdengar lak acik2 yang jual tu berbahasa indon..
terus mati selera aku..

pastu aku singgah di masjid unta..
dengan harapan ade la nasi lemak..
sampai je kat 1 gerai ni.. 
nampak lauk2 macam sedap..
tapi bukan nasi lemak, nasi putih la plak
ish ish ish.. orang nak makan nasi lemak lerr..
nasi putih makan tuk tengahari.. 
adoi terpaksa la jalan2 cari nasi lemak lagi..

last trip aku gi lak TTDI..
ingat nak gi tempat biasa tu..
acik kelantan tu.. tapi hajat tak kesampaian..
gerai tu tutup.. sedih sebab mengidam gak.. hehehhe
eh eh.. hana cakap.. "tu kat sana ade gerai"
ape lagi jom redah...
at last dapat gak cari gerai nasi lemak yang menarik..
lauk2 pun menarik.. alhamdullilah..
akhirnya dapat juga makan nasi lemak hari tu.
kalo tak bukan aku & hana, tapi aunty, tok mak,
da kenit2 lain kempuanan nak makan
nasi lemak..

p/s : actually ni saje2 nak tiru
punya entri...
korang bole baca versi hana punya pulak ok..

No comments:

Post a Comment