Saturday 25 February 2012

Mamak Sengal

Aku baru je balik dari supper 
ngan aunty NN, kenit2 + TM..
sampai je kedai, dok pikiaq dulu nak turun minum ke tidak..
dok masuk parking n reverse 2 3 kali..
baru la decide nak turun minum..
TM mula2 takmo turun.. tapi TM termakan pujuk rayu ku..
so dia pun ngan berat hati turun..
yela TM pakai serkup kepala je.. tu pasal dia reluctant nak turun..

Then kiteorang order la..
yang ni nak teh tarik la.. nak milo ais la..
nak teh ais la.. nak teh o la..
macam2 ragam.. especially kalo kuar ngan kenit2..
sume yang lain takmo makan.. 
so aunty NN just order half boil egg for us..
in total of 6 set of half boil eggs..

tunggu punya tunggu..
al last sampai juga telur2 ayam tu..
tapi yang tak best nyer..
telur2 ayam tu ade yang x masak langsung..
Out of 6 sets, 3 sets reject..
another 3 sets ok.. so yang makan dulu,
aunty NN, adam & acap..  
so aku, c gediks + hud2 kena tunggu 2nd round..
yang aku pelik si mamak sengal tu pecah kan sume telur2 ayam tu
& amik balik.. lepas beberapa minit..
si mamak ni dtg bwk mangkuk2 kecik berisi telur2 ayam..
then aku cakap.. ni bukan half boil eggs..
ni telur microwave..
sengal kan mamak tu..
ape lagi aunty NN pun ngan muka kelat..
"hallo saya takmo ini.. kasi tukar lain"..
"nak telur pecah la" "bukan dalam mangkuk"..
Ketat je muka si mamat tu kena sound..

Last2 tunggu punya tunggu..
ngan 3 stooges tu dah takleh dok diam..
aunty NN cakap dia dok dalam keta..
TM pun join.. tinggal aku n c gediks..
mula ok la nak tunggu.. sebab wifi free..
then hp battery dah mati.. bosan la kan..
aku pun cakap ngan c gediks.. jom la..
cancel je la telur2 ayam tu..
c gediks setuju..

so kiteorang gi counter & cakap ngan boss mamak..
"boss saya order 6 set telur tapi dapat 3"
"3 lagi tak tau bila mau sampai"
"so kasi cancel itu telur"
boss tu pun cakap ngan mamak sengal tu..
aku & c gediks tak paham la kan..
bahasa keling tu..
Hellooooo.. tak paham....
tapi lantak ko la kan.. yang penting ko cancel itu telur..
c mamak sengal tu muka ketat je aku cancel telur ayam dia..
hahahhaha telur ayam ok..
jangan pikir bukan2...

Last2 aku + c gediks + hud2 
tak dapat pun makan telur2 ayam tu..
harap2 aku ngan c gediks + hud2 tak la mengidam nak
 makan telur2 ayam itu..
sia2 je tunggu.. pasni aku nak banned al-ali bistro..
baik gi rafi bistro...

so korang kena ingat k..
jangan gi al-ali bistro.. mamak sengal banyak kat situ.. 
hahhahahah





No comments:

Post a Comment