Thursday 21 November 2013

Pokok2 ku sayang

Actually semalam nak update blog.. tapi disebabkan 
Keletihan melampau.. so asal nampak bantal jer..
Membongkang la kan.. 

Apa2 pun.. aku sangat teruja ngan
Progress tanaman aku..
Yeayy dah berjaya tumbuh..
Tak sia2 aku jadi burung hantu memalam
Dok surfing pasal tanaman..
Yang membuatkan aku lagi excited..
Bila pokok tu tumbuh macam yang aku baca 
Kat blog2 tanaman yang lain..

1st activekan benih.. then semai
Pastu siram hari2.. 4 hari kemudian
Jeng jeng jeng.. tanaman yang disemai tumbuh..
Kelas kan.. hehehe..
Aku siap tracking bila aku
Start tanam and dh hari keberapa tanaman2 disemai..

Okla aku share gamba2 tanaman aku ekk..

Sweet basil.. dah tumbuh selepas 4 hari disemai..
Rosemary and sweet basil.. rosemary kena alih tempat
Sebab tak tahan hujan.. 
Timun jepun.. hehehe dah tumbuh beb.. 
Pokok cili and sweet basil.. 
Kucai.. yang aku x activekan.. so just semai..
So lambat sikit kot..
Same goes to this celery.. harap2 leh tumbuhkan..
Ni coriander..this was my 2nd attemp..
Memang degilah.. tak tumbuh2 sampai skrg..
This tiny baby.. tak tau pokok ape..
Kena tunggu besar sikit baru alih..
Siap ade penanda tu..
Ni sumenye kes terjebak la nih..
Blogwalking.. pastu most of it..
Sume ada penanda untuk 
Tanaman memasing..
So aku pun tak ketinggalan la kan..
Ade kat 1 blog tu siap beli batang aiskerim nii
100 pcs for rm 2.. aku takdenye nak beli
Amik je kat ikea.. heheheh..
After all bende free kan... 


No comments:

Post a Comment