Wednesday 13 November 2013

Green Garage..

Semalam aku terima parcel yang aku tunggu2.. punya excited.. nak kuar pun tak jadi.. dok la melangut tunggu parcel.. jap2 check pos laju website. Tracking parcel aku dh smpai mana.. teruk kan.. x menyaborr.

Bila dapat je aku pun terus bukak la.. tapi hampa.. lain yang order.. lain yang aku dapat.. terus hilang mood.. hehehhe aku pun ape lagi.. email la kat orang yang aku order tu.. mula2 cakap terima kasih kt dia sbb aku dh terima pesanan, pastu tanya la napa order aku lain.. then send.. tunggu punya tunggu baru mlm semalam dia jawap.. rupanya dia silap pandang order aku tu.. xpe dia ckp dia akan send balik benih2 tu as per my order.. ape lagi seronok la kan.. pastu aku tanya mcmana ngan benih yg aku terima n dia cakap xpe itu hadiah sebab dia silap hantar.. wow lumayan berganda2.. heheheheh..

So dalam kul 11 tadi aku kuar beli tanah la. Pasu plastik la.. baja.. sprayer la.. ish ish ish.. rambang mata siot.. suma nampak suma nak beli.. sabor ajer la kan.. nak tunggu si lala belikan macam lambat je kan.. so aku g la memborong kat nursery area rumah aku je ni.. beli barang x ingat pastu letih mengangkut.. nasib baik ade lif.. kalo tak semput..

Actually aku baru je lepas semai keratan rosemary.. ikut cara2 macam dh website.. hehehhe.. pastu tengah tunggu benih basil dan coriander active.. aku rendam dalam air suam dalam 2 - 12 jam.. letih menunggu.. hehehehhe.. sebenarnya x menyabor.. 
Apa kata aku take nap jap pastu bangun dah bole semai kan.. so aku nak membuta jap.. nanti aku post lg k..

Benih2 yg aku dapat semalam

Benih basil yg aku tengah active kan.. 

Benih ketumbar...

Pokok cili and rosemary yg aku dh semai..

Rosemary gak.. sebelah tu aku nak tanam basil..

No comments:

Post a Comment