Tuesday 6 March 2012

Servicing Lines

B4 aku balik dari rumah Aunty N..
aku dapat call dari adik J.. nak ajak aku makan katanya..
ok jom la.. mesti kes dok rumah sorang2 la tu..
last week dia call, aku bz wat kek.. 
so kali ni aku memfree kan diri to entertain her.. 
susahkan kalo jadi permintaan ramai ni..
hehehehhe perasan je kan aku ni..
so kiteorang decide nak gi SACC..
sebab adik J nak makan Nandos..
so adik J pun order Espetada Rustica..
tapi dah habis.. baru pukul 9 dah habis..
macam tak logik je kan.. aku cam biasa la..
order 1/4 chicken.. Adik J pun order sama..
tetiba dia nampak meal baru.. biasa la.. 
gambar sure gempak.. menarik dan tertarik kan.. 
so adik J tukar order.. tapi masa minah yang amik order...
aku memang tak berkenan langsung.. amik order sambil lewa..
perlu ke kita ni customer kena ulang order lebih dari 2 kali..
dah la tak friendly.. senyum tu memang takde la.. muka toye..
macam ni ke attitude nak keje kat servicing lines.. 
hish tak paham.. yang hiring pun satu.. takde training ke ape.. 
ke amik staff ikut dan aje.. sebab nak isi kekosongan dan 
tak cukup staff.. menyirap je aku.. 
makan punya makan.. sambil borak2, gelak2..
lama juga kiteorang lepak kat situ..
aku nyer meal almost done.. yang tinggal pun peri chip..
adik J lak meal dia masih ade lagi.. 
tetibe je staff yang amik order tu leh pulak
amik sos.. dah tak tanya kiteorang ni whether nak sos lagi ke tidak..
main amik gitu je.. aku pandang minah tu tak berkelip..
terbuntang biji mata aku.. ape punya waitress dahh..
aku tau la almost closing time..
sekurang2nya bertanya la.. ni tak.. takde courtesy langsung.. 
 ishhh kalo ikut hati aku yang baran ni..
memang aku rasa minah tu kena pecat keje malam ni juga..
tapi nasib baik la aku coolkan diri aku sendiri.. 
memang sengal minah tu.. 

aku tak paham la.. napa la yang hiring tu tak pilih orang yang betul2
bole keje kat servicing lines.. kalo ya nak amik yang tak semenggah tu pun..
at least bagi la proper training..
and remind them how important the role of servicing lines crew..
kalo benda basic pun diaorang tak tahu.. hotel 5 bintang pun bole lingkup.. 
aku dulu pun masa cuti sem penah keje camni..
tapi takde la sampai camni punya teruk..
attitude tu yang penting sebenarnya..
keje tu kena ikhlas.. keje pun 1 ibadah.. aku bukan la nak layanan 5 bintang..
tapi agak2 la.. aku makan kat situ pun bayar.. bukan free beb.. 

According to a Nando's spokesperson, the ad was mainly to remind customers
of its excellent services and best tasting peri-peri flame grilled chicken.
yes no doubt bout your peri-peri flame grilled chicken.. 
but your service crews are not excellent enough and it was really a





No comments:

Post a Comment