Thursday 1 March 2012

Pavlova oo pavlova!!!

C gedik cakap... "peaceee yooo"
sibuk je c gedik ni...
nak menempel je kat sebelah aku..
let forget about c gedik...

Now kita citer pasal pavlovaaaaaa..
sekali tq pada masam manis..
aku amik resipi dari blog tu la..
tak susah buat cuma bagi  non amatur cam aku ni..
kire susah la juga.. 

mula2 bakar silap letak api..
on api atas.. so yang atas dah burn sikit..
aiyooo.. guna oven pun fail lagi..
half way tukar api bawah...
 jenuh juga menunggu sebab almost 1 jam..

then aku sempat teman aunty N gi plaza masalam..
sempat la pau dia barang2 sikit..
 hehhehe.. anyway tq aunty N sebab belikan strawberry..
so tinggal je pavlova dalam oven..
sempat pesan kat TM to take charge..

balik je continue lagi.. ni nak wat cream pulak..
tengah dok beat cream.. 
konon2 nyer nak wat chocolate ganache for topping..
pastu atas sebab2 yang tak di elakkan +
kesengalan bibik.. last2 aku combine je
whipping cream & melted chocolate + cocoa powder sikit..
so end up aku dapat cream cokelat..
sekelat juga muka aku.. dok geram ngan bibik sengal.. GRRRRRRR!!
anyway completed juga pavlova aku..
meh kita tengok hasilnya..
Ni dalam oven.. color putih..
Ni bagi kat Aunty N.. bekal bawak balik rumah dia..
yang ni aku wat small size.. cuba2 dulu..
See my chocolate cream.. cam haram.. ni si sengal nyer keje..
tapi cantik kan strawberry..
Topping with strawberry & green apple..
Tangan c gedik yang perasan runcing.. sibuk nak expose juga..
hud2 dok pikir sapa la c gedik.. rahsiaaaaaa..
Apa lagi jom la terjah..
p/s: c gedik & hud2 sibuk dok comment aku memblog..
ayat tak kena la.. ayat tak best la..
wooiiii.. ini blog aku la..
aku punya suka..
ko ade!!!
opps lupa.. tq to c gedik sebab berjaya
menghabiskan cream puff..
suka la tu.. mesti sedap.. hheheheh...

No comments:

Post a Comment