Tuesday 3 December 2013

Timun Jepun

Lamanya tak update blog..
aku demam seminggu.. nak berblog pun 
takde mood.. sokmo takde mood kan..
hehehehe..

anyway aku nak share
 progress pokok timun jepun aku..
sihat walafiat betul.. tuan tanah je yang tak sihat..
aku beli benih 2 paket..
dalam 1 packet tu ade 10 biji benih..

benih2 yang 10 biji tu aku
rendam ngan air suam dulu..
dalam 2 jam to 8 jam..
ini adalah proses untuk mengaktifkan
benih.. tak caya gi google..

setelah rendam tu aku pun semai..
aku tanam 5 each in 2 pots..
sayang 1 pot je yang jadi.. 
yang lagi 1 tu sampai sekarang tak tumbuh2..
tak pe la kan.. at least ada gak yang tumbuh..

okla malas nak blog panjang2..
so tengok je la gamba k..

yang ni taken after  6 hari disemai
Yang ni plak dlm minggu ke2

This one taken by today..
tak sure whether nak tukar pasu ke tidak..
nanti2 la pikir kan.. 
at the moment biar je la dia 
dok diam2 dalam pasu ni..

No comments:

Post a Comment